Författare och journalist

I serien Vilja jobba, som är en lättläst serie om yrken på Vilja förlag, finns nu Samira i kassan. Den passar från 15 år samt vuxna. Vilja jobba är en serie med skönlitterära böcker vars miljöer är förlagda på olika arbetsplatser. Böckerna syftar till att förbereda personer som är nya i Sverige för arbetsmarknaden. I Samira i kassan får läsaren får en inblick i vad den som jobbar i matbutik gör och får lära sig yrkesspecifika termer.

 

Lättläst bok om yrken, ingår i serien Vilja jobba. författare Linda Åkerström, Vilja förlag

 

Samira har fått jobb i en matbutik. I boken får vi följa henne den första tiden på den nya arbetsplatsen. Hanna, som har jobbat länge i butiken, visar Samira hur allt ska göras.

 

Samira jobbar i butiken. Hanna, som har jobbat länge i butiken, visar Samira hur allt ska göras. Hur man packar upp varor. Vad man gör i mejeriet, bageriet och i charken. Hanna förklarar också vad alla nya ord betyder. Allt går bra, men Samira oroar sig för att prata med kunderna och att sitta i kassan. Hon vet att hon måste våga, fastän det känns svårt! Boken ingår i serien VILJA JOBBA. 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *